kolmapäev, 2. september 2009

Reformil tüli majas, et kas sõita täis peaga või mitte

Lang ja Pentus muudkui kiidavad ja laidavad ja toovad näiteid ja põrmustavad neid. Mina asun siinkohal Pentuse poolele, kuna tema argumendid on ka vanainimesele arusaadavad, Langi jutt on rohkem nagu joodiku vabandused.

EU 0,5 lubatud promilli ei kehtestatud mitte selleks, et joomist lubada, vaid selleks, et ohjeldada neid riike, kus seni oli 0,8 ja rohkem lubatud. 0,5 oli poliitiline kompromiss, mitte tervise analüüsi tulem. Madalamale ei suudetud suruda, ehkki taheti. Meil aga on seis parem! Meil juba on null-tolerants. Me ei pea ääri-veeri enam langetama.

Langil õigupoolest polegi muud argumenti, et kui prantslane Eestisse tuleb, siis ei tunne see end koduselt. Samas on prantslastele meil siin põhjamaal palju šokeerivat, nagu lumi ja lihtne maksusüsteem. Pentus aga argumenteerib vastu, et prantslased ei ole mingi argument. Nõustun.

Ma ei räägi üldse joomisest kui sellisest. Kui mina õlle joon, siis mul proua sõidab, aga muidugi ma vahel tahaks peale ühe õlle joomist ise koju roolida. Väga mõnus oleks, eriti veel siis kui ma kunagi Riigikogust lahkun ja nad taksokaardi tagasi tahavad. Siiski ei ole minu isiklik huvi põhjus, et riigis midagi muutma hakata. "aint broke, dont fix", ütlevad välismaised programmeerijad ja eriti käib see riikide seaduste kohta minu arust. Käesoleva joomaseadusega ei tohi tegeleda juba sellepärast, et see ei ole töö vaid asendustegevus. Riik on kriisis ja minister arvab, et paras aeg on natuke jalajälgi teha, ehkki kõik on korras ja süsteem töötab. Eestlased on kenasti ära harjunud, et sõidetakse kainelt ja kui vahele jäädakse, siis makstakse nii, et pere näljas.

See on nagu suveajale minek ja mitte-minek, mida me siin ikka vahel ümber teeme. Suurim probleem ei ole mitte päikese liikumine, vaid see, et endale asendustegevusi otsides oleme avastanud, et enne valimisi on ikka hea kogu süsteem ära muuta. Kellelegi valijatest ikka meeldib. Siiski, elurütmi ümberlülitamine ei vii hauda nii palju inimesi kui täis peaga ringi sõitmine.

Võib teha ju hoopis märke seaduse juurde, et prantslased ja Lang ise ei pea kainelt sõitma. Mõlemat sihtrühma on Eestis nii vähe, et neile võiks ka 0,8 lubada ilma, et see õnnetuste statistikat muudaks. Saaks punkti kirja ja tööga edasi minna.

Kommentaare ei ole: