esmaspäev, 16. juuni 2008

Jäljed lumel või kõvakettal

Rahvaliidukatest on saanud peamised arupärijad, ka tänane tööpäev tundub nende soolona. Siiski on nad imelikud küsimused enda jälitamise kohta tahaplaanile surunud ning tänast uurimist Järvamaa koolide kohta võiks nimetada lausa asjalikuks. Või siis see ainult tundub mulle, kuna see on ka minu piirkond. Aga no kaua sa küsid enda jälitajatelt, et kas nad parasjagu jälitavad ning mis vastust peale "ei" saabki nii küsides oodata?

Veidral kombel on nüüd, kui Rahvaliit on läinud uute kontide kallale, selgumas, et paljud nende vanad hädaldamised ei olnudki päris tühja koha pealt. Nimelt ei oska mobiilifirmad öelda, et kuhu kadusid pealtkuulatud kõnede logifailid.

Ma olen paranoiline inimene. Ei peaks mulle seda ette heitma, kuna elatud elu ei ole mulle andnud ühtegi tagasilööki selle tõttu, et ma ei uskunud kogu aja mis mulle räägiti. Mina ei usu, et juhusejumal on kolmekordselt pime ja kustutas logifailid kogemata kõigi kolme operaatori serveritest. Ja ärge hakakegi peale jutuga, et mis see vanamees logifailidest teab! Mu oma poiss töötab Tallinnas IT miljonärina ja tehnikast teadsin palju juba vene ajal, kui teda kasvatasin. Logifailid ei kustu ise.

Riigikogu kohvikus kuulsin kunagi kui Rahumägi praalis, et tema rusika löögitugevus on umbes poolteist tonni. Kui kõva mees peab olema, et nüüd nende logifailide asjus kord majja lüüa? Nii tema kui kapo teatavad kordamööda, et ebaseaduslik jälitustegevus on välistatud. Kas mehed ei võiks seda juttu ajada kuidagi usutavamalt, näiteks KOOS logifailidga?

1 kommentaar:

petskratt ütles ...

Logifailide säilitamine on keerukam teema - loomulikult on asi auguline, kuna keegi telekommist ei tahtnud seda teha (on's meil vaja veel seda riigisaladust valvata jne) ning ettepanek tekitada reaalne järelvalvega tegelev organ mis süsteemselt jälitustegevust kontrolliks ei leidnud kuuldavasti pagunitega osapoolte toetust (ning paguniteta tegelased ei ole reeglina väga suitsiidsed).

Küsimus mida tasuks riigikogu põrandal esitada on aga midagi suunalt "kas ja kes on teinud KAPO jt jälitustegevuse kontrollitavuse auditi ja mis oli selle tulemus?". Tahaks lihtsalt teada, et inimene kes kujutab ette kuidas süsteemi tõmmata on olemasoleva protsessi ette võtnud ja seda tõmmata proovinud ning ebaõnnestunud/õnnestunud.